15. lokakuuta 2012

Nobody Said It Was Easy


Tumblr_m21tjpj7ck1qagi3do1_400_large


Laitoin kaurakeksit uuniin paistumaan. Isä tuli seisomaan vierelleni, ja sanoi:
Sitten Alicia, sovitaan, että jokanen muru, minkä suuhun laitat, ei tuu ulos, eikö niin?
Ajattelin: Niinhän sä luulet, mutta vastasin silti
- Joo tottakai.
- Niin.. Äläkä syö liikaa.

Olin hiljaa.
Teki mieli sanoa, että enhän mä oo syönyt tänään muuta kuin aamulla itse tehtyjä kaurakeksejä ja muutaman karamellin, mutta pidin sen sisälläni, sillä pelkäsin, että isä olisi alkanut paasaamaan siitä, että syön (muka)liian vähän.


Lenkillä aloin pohtimaan isän eilisiltaisia sanoja:
''Jos toi sun asias ei hoidu, niin sut viedään sitten hoitoon.''

Hoitoon.. miksi? Mitä ongelmaa tässä muka on? Mä vain oksennan syödyn ruoan, ei se ole niin vaarallista, enhän mä siihen kuole.
Entä mitä jos tämä menee niin pitkälle, että joudun johonkin hoitolaitokseen, missä on tietyt kellonajat jolloin syödään yhtä aikaa valvotusti, vessaan ei saa mennä ilman lupaa ja valvontaa, omassa huoneessa on valvontakamera, jolla tarkkaillaan, että syömishäiriöinen ei voi edistää sairauttaan.
Mutta entä jos tästä pitää parantua? 
Ei, en aioi parantua tästä, en halua parantua. Ei ole mitään tarvetta parantua.
Mutta mitä h*lvettiä nyt oikein teen? Ei olisi mitään hyötyä ruveta valehtelemaan ammattihoitajille, koska kuitenkin vanhempani tietävät (lähes)koko totuuden, eivätkä jätä tätä asiaa tähän.
Voihan jum*lauta elämä on perseestä.





Isä aikoo varata minulle huomenna ajan lääkärille.
Mitä mä edes teen tai sanon sielä? Mitä mun pitäisi? Kertoa vain koko elämänkerta läpi? Sanoa suoraan etten koe tarvetta paratua tästä? Vai vastata kaikkeen ihan niinkuin tavoitteenani olisi parantuminen?
Toisaalta.. olen miettinyt etten edes menisi sinne.. Mutta mitä jos vanhemmilleni ilmoitetaan ja siitä tulisi jokin lasku?
Miten tämä voi olla näin vaikeaa..
Miten minusta voisi tulla 'normaali', jos en edes muista/osaa muodostaa ajatusta siitä, millaista se oli/on?
En vain pysty kuvittelemaan, että ihminen voisi syödä ja liikkua normaalisti ilman, että lihoisi. Tai en pysty kuvittelemaan, että minä voisin. Voinko edes?


Tumblr_m4xjk2wa6y1rng5tvo1_500_large


2 kommenttia:

  1. "En vain pysty kuvittelemaan, että ihminen voisi syödä ja liikkua normaalisti ilman, että lihoisi."

    Mä ainakin lihon jos syön normaalisti ja liikun. Se on ihan perseestä.

    VastaaPoista
  2. Sulla on sentään isä, joka oikeasti välittää sun hyvinvoinnista. Ole iloinen siitä, oot onnekas :)

    VastaaPoista